zetterholm.blogg.se

Un pequeño viaje a otro continente!

Sol, bad, sol och bad!

Publicerad 2012-12-11 01:22:00 i Allmänt,

Tulum levererade stort. Utsokt Corona och en fantastisk strand som man inte kunde fa for mycket av. Vart hostel var kanon och personalen super trevliga! Vi gjorde inte speciellt mycket de sex dagarna vi spenderade i Tulum. Hangde med var nya Italienska bekantskap Ivan. En 36 aring med tungpiercing och glatt humor.
Han tog for givet att jag skulle prata flytande italienska eftresom jag har last det i tva ar pa gymnasiet. Men jag la skulden pa var larare Ivana och forklarade att hon var skulptor och inte larare.
En dag bestamde vi oss for att aka till Akumal, en strand 3 mil norr ut. Vi var namligen pa jakt efter att fa se lite skoldpaddor. Vi drog pa oss speedosarna och snorklade ut hundra meter. Tog inte manga minuter innan vi hittade en, sjukt maktiga!
Havet suger som man sager, sa vi forflyttade oss 5 meter fran var strandplats upp till restauranten. Nar det var min tur och bestalla fragade jag om dom serverade Turtletacos. Han tog inte skamtet sa bra som jag hoppades pa och jag fick snabbt andra det till kyckling.
 
Dagen efter gjorde nagra mexicanare a andra sidan tacos med mig. Nagra norrman fragade om jag ville vara med och spela beachfotboll. Forsten till sex, forlorarna var tvugna att bjuda vinnarna pa en Corona. Det var som att ta godis fran ett barn. Det var bicicletas till hoger och vanster. Sjalv kakade jag mest sand da fair play inte existerade.
6-0 slutade matchen.
 
Nu har vi precis spenderat 4 dagar pa en o som heter Isla del Cozumel. I samband med denna ankomst vill jag pasta att vi slangde ryggsackarna och tog fram rullvaskorna. Det var amerikanska overviktiga pensionarer i overflod. Alla priser var i dollar och vi drog nog ner medelaldern pa on med minst 30 ar.
Nagot vi dock kande for att gora var att utforksa on. Vi slangde pa oss vara skinnvastar med ornmotiv, vara fransade  jeansshorts, maktiga hjalmar och gasade ivag. Eftersom mopparna var sondertrimmade och gjorde 90 knyck tog det inte lang tid innan vi nadde andra sidan av on. Kristallklart vatten och en strand for oss sjalva.
 
Nu tar vi tre dagar off fran solandet och beger oss till Valladolid, egentligen enbart for att huden inte ska bli knaperstekt bacon.
 
Nu har jag precis varit hos en frisor for att forsoka ratta till det parkingsonmannen orsakade. Resultatet blev en blandning av 90:talets pottfrisyr och en rysk medelklass pojke. Kommer formodligen se ut som Jim Carrey i Dum Dummare lagom till Julafton!
Avnjuter en lunch med Ivan och Gustav.
 
 
Dom ser kanske inte sa snabba ut, men skenet bedrar.
 
 
Nagra minuters hjarnrensning.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Fredde

Publicerad 2012-12-11 10:23:49

Mer bilder grabbar! :)

Postat av: Keckis

Publicerad 2012-12-12 14:55:13

Mexico verkar leverera! :) Fler tips i mexico?

Svar: Mexico levererar bra strander iaf:) Kan inte pasta att vi utforskar Yucatan speciellt mycket. Vi har fatt nog av intryck och haller oss langs kusten. Men Tulum har sjukt nice strand. Staden i sig bestar av typ en huvudgata. Men vi aker till Isla del mujeres imorgon, sa vi far se hur det ar dar :)
zetterholm.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela